Werkwijze infographic
Briefing
Tijdens de eerste afspraak brengen we in kaart wat u wilt bereiken met de infographic. We willen weten wie de doelgroep is en waar is de infographic straks te zien. Is het een onderdeel van een presentatie, dan is het handig als de infographic horizontaal is. Er zal dan ook minder tekst bij hoeven omdat er altijd een presentator bij is. Wordt de infographic via social media gedeeld, dan is een titel belangrijk zodat iedereen direct weet waar het over gaat. Al dit soort zaken bespreken we met u door.
Informatie analyseren
Vervolgens gaan we kijken wat er op de infographic moet komen. Wat is de belangrijkste boodschap. Welke informatie kan misschien beter weggelaten worden.
Eerste schets
Daarna maken we een eerste schets en indeling van de infographic. Dit kan schetsmatig met stift en potlood of digitaal in zwart wit
Stijl
Wanneer de schets naar wens is, kunnen we de stijl bepalen. Meestal is een grafische stijl ideaal. Grafische beelden zijn duidelijk herkenbaar en daardoor ook snel leesbaar voor uw doelgroep. Maar als de doelstelling beter bereikt wordt met een fotografische infographic, kunnen we dat ook maken.
Ontwerp
Als de stijl is bepaald en de schets is geheel naar wens kan het grafische gedeelte gemaakt worden. De infographic is nu klaar om te testen.
Testen
Het is verstandig om de infographic ook aan andere mensen te laten zien. Begrijpen ze de boodschap. Als hier nog wijzigingen uitkomen, passen we die aan.
Of neem contact op voor een afspraak.