Online strategie
Bij het ontwikkelen van een website komen zeer veel aspecten kijken. Het is daarom van groot belang om vóór het starten met het ontwerp gedegen onderzoek te doen. Zonder goede internetstrategie géén goed ontwerp.
Wat verwacht uw klant
Belangrijk is om niet alleen af te vragen wat u met de website wil, maar vóóral wat uw klant van uw site verwacht. Design al dente zorgt voor een goede online strategie die aansluit bij uw bedrijfsstrategie. Met als doel: een website voor de lange termijn, gericht op het waarmaken van uw ambities.
Doelgroepanalyse
Om de behoefte van de klant goed te leren kennen is een doelgroepanalyse noodzakelijk. Het is belangrijk dat tijdens het ontwerpproces er rekening wordt gehouden met verschillende type bezoekers. Sommige mensen weten al direct wat ze willen en andere moeten nog eerst overtuigd worden. De ene beslist snel op gevoel terwijl de andere zijn beslissingen afweegt op rationele aspecten.
Persona’s
Persona’s zijn beschrijvingen van verschillende type bezoekers. Deze zijn handig om alle behoeftes in kaart te brengen. Wat willen deze bezoekers op uw website. Zo kruipen we steeds meer in de huid van uw bezoeker. Waarom zou dit type bezoeker niet zo snel iets kopen en hoe kunnen we zijn bezwaren weghalen.
Customer journey
Aan de hand van de persona’s kunnen we ons goed inleven hoe verschillende type bezoekers op uw site komen en hoe zij vervolgens door de site heen navigeren. Zo’n customer journey of ook wel krantenreis genoemd, geeft ons weer meer informatie om de website te optimaliseren.
Zo zorgen we voor een gebruiksvriendelijke website (usability) en verleiden we uw klanten om tot actie over te gaan (persuasive design). Uiteraard willen we ook dat men de site goed kan vinden in Google (SEO) en toegankelijk is voor mensen met desktop, mobiel en tablet (responsive design).