Cursus usability / conversie optimalisatie (Incompany training)

Vanaf 324 p.p (8 cursisten, 2 dagen) tot 490,- (1 dag privéles)

  • Afgestemd op jouw wensen en doelen
  • Bepaal zelf met de docent je lesdata
  • Bij jou op je eigen werkplek
  • Hoge kwaliteit voor een gunstige prijs

 

Cursus usability en conversie optimalisatie in 1 training

Als je site niet gebruiksvriendelijk is, zijn je bezoekers zo weer weg. Voor bezoekers is het van belang dat de website in één oogopslag beantwoord wat voor website het is en wat je er kunt doen. Tijdens de usability en conversie optimalisatie cursus leer je hoe je jouw bezoekers stuurt naar de juiste pagina's. Hoe je voorkomt dat bezoekers afhaken en niet verdwijnen naar de site van je concurrent.

 

Een gebruikerstest levert direct verbeterpunten op

We starten met een gebruikerstest van je site. Je gaat zelf een gebruikerstest maken en je laat deze door mij of een medecursist uitvoeren. Deze test is vaak een eye-opener en levert direct verbeterpunten op voor je site.

 

Leer hoe je de conversie van je site een flinke boost kan geven

Vervolgens gaan we jouw site en andere sites analyseren volgens de 10 richtlijnen van Usability goeroe Jakob Nielsen. Aan de hand van deze punten maak je zelf een analyse van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Wanneer deze knelpunten worden oplost, zal je site eerder zijn doelstelling behalen.

 

Toch is het dan nog steeds mogelijk dat klanten afhaken. Om te zorgen dat je site meer opbrengsten gaat opleveren moet je de bezoekers ook nog overtuigen. Dat doe je door middel van beïnvloedingstechnieken. Verschillende technieken worden tijdens de les behandeld. Tevens wordt bekeken hoe de technieken ingezet kunnen worden voor jouw site.

 

Aan het eind van de training heb je een rapport met concrete aanpassingen waardoor je de conversie van je site een behoorlijke boost kan geven.

 

gratis intakegesprek

 

 

Tijdens de cursus usability / conversie optimalisatie leer je:

  • Zelfstandig een gebruikerstest uitvoeren
  • De usability van je website verbeteren
  • Principes van psychologische verleiding gebruiken
  • Je kunt zelf een expert review (rapport met verbeterpunten) maken
  • Heel veel usability do’s & don’ts en quick wins voor je eigen site

 

Introductie omtrent usability / conversie optimalisatie

 

Wat wordt specifiek behandeld:

  • Introductie omtrent usability / conversie optimalisatie
  • Gebruikerstesten
  • Internetgedrag van de bezoeker
  • Hoe voorkom je online keuzestress
  • Heuristieken van Jakob Nielsen (gebruikersrichtlijnen)
  • Duidelijke call to actions
  • Hoe maak je website toegankelijk (accessibility)
  • Laadtijd van je site
  • De algehele lay-out van de website
  • De structuur en navigatie
  • Inhoud en de opmaak van de teksten
  • Opzet van formulieren
  • Foutmeldingen
  • Privacy by design (AVG-wet)
  • Privacyverklaring
  • Aanvraagproces
  • De werking van de zoekfunctie
  • Gebruik van Links
  • Mobiel gebruik
  • Adaptive en responsive design
  • Afbeeldingen
  • Psychologie van je bezoeker
  • De bezoeker verleiden tot actie
  • Uitgebreide analyse van alle knelpunten van je website (Expert review)

 

Voor wie is de cursus usability / conversie optimalisatie bedoeld?

Voor iedereen die meer omzet of een andere doelstelling wil behalen met zijn website. Daar naast is het een 'must' voor UX designers, webmanagers, interaction designers, webdesigners en ontwikkelaars die de bruikbaarheid en conversie optimalisatie willen verbeteren bij hun internetprojecten.

 

Voor de cursus wordt geen voorafgaande kennis van Usability vereist.

 

Bij jou op locatie, dus je verliest geen reistijd

Ik heb geen eigen cursusruimte. De cursus is daarom voornamelijk geschikt voor een incompany training. Als jouw bedrijf zelf geen geschikte ruimte heeft en je bent met een groep dan kan ik wel een leslocatie regelen.

 

Maatwerk training usability / conversie optimalisatie

De bovenstaande training is gebaseerd op 2 dagen. Kies je deze cursus als privéles of ben je met twee of drie personen dan kan de training ook in 1 dag gegeven worden. Tevens is het altijd mogelijk om op basis van jouw eigen niveau de training aan te passen. Ook kun je de cursus combineren met UX Design of een andere training. Als je me even belt dan bespreken we jouw wensen of die van je collega's in een gratis intake gesprek. Zo volg je een cursus in minder tijd waarbij je meer leert.

 

Prijs cursus usability / conversie optimalisatie

  • Privéles = 490 ex btw ex reiskosten (0,25 per klm) voor 1 dag
  • 2 personen = 790 ex btw inclusief reiskosten voor 1 dag
  • 3 personen = 990 ex btw inclusief reiskosten voor 1 dag
  • 4 personen = 1990 ex btw inclusief reiskosten voor 2 dagen
  • 5 personen = 2190 ex btw inclusief reiskosten voor 2 dagen
  • 6 personen = 2390 ex btw inclusief reiskosten voor 2 dagen
  • 7 personen = 2490 ex btw inclusief reiskosten voor 2 dagen
  • 8 personen = 2590 ex btw inclusief reiskosten voor 2 dagen

 

Gratis intakegesprek

Heb je interesse? Laat dan even je gegevens achter zodat ik een gratis intake gesprek met je kan regelen. Uiteraard kun je me ook even bellen op mijn mobiel: 06 43 05 05 09. Als ik in een training zit, kan ik helaas niet opnemen. Spreek dan even je boodschap in zodat ik je kan terugbellen.

gratis intakegesprek


 

h2>Over de docent

 

Eerste graad lesbevoegdheid

Ik ben gespecialiseerd in cursussen en trainingen gericht op app- en webdesign. In 1996 ben ik afgestudeerd als eerstegraads docent tekenen en kunstgeschiedenis.

 

Veel praktijk- en leservaring

Vervolgens heb ik een Interaction Design opleiding gevolgd bij Philips. Ik ben werkzaam als UX-designer en visual designer bij mijn eigen ontwerpbureau Design al dente. Zowel als docent als designer heb ik jarenlang ervaring. Ik geef al sinds 2002 diverse cursussen voor opleidingsinstituten als LECTRIC, NCOI, How & Knower en Competence Factory.

 

Docent van het jaar

Bij het opleidingsinstituut LECTRIC ben ik uitgeroepen tot docent van het jaar op basis van de meest positieve evaluaties van de cursisten.

 

Geregistreerd docent

Ik ben geregistreerd docent bij het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs CRKBO.

 

 


Ervaringen

 

‘‘ Sinds 2002 is Ruben als Webdesign docent verbonden aan LECTRIC. Inhoudelijk sterk, zeer creatief en didactisch uitstekend onderlegd. Ruben is een van de toppers binnen het LECTRIC docentennetwerk, hij slaagt er steeds in om op een enthousiasmerende manier zijn kennis over te dragen.’’

 

Mark de Koning

Voormalig directeur van Lectric

 

‘‘ Zeer bekwame docent! Vanaf moment één wordt je meegenomen in de lesstof die op een zeer duidelijke manier door Ruben wordt uitgelegd. Ik ging er elke keer met plezier naar toe!’’

 

Serina Koper

Online Marketeer

Hieronder enkele bedrijven waar ik incompany trainingen voor heb verzorgd:

Advies nodig? Laat het me weten

 

gratis intakegesprek